DMACK FIESTA TROPHY CZAS ZACZĄĆ

Rozegranym w czwartkowy wieczór, liczącym 3,24 km superoesem Lisboa, usytuowanym nieopodal Jeronimos Monastery, rozpocznie się 2014 Vodafone Rally de Portugal, czwarta eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata. Wśród 85 zgłoszonych załóg, po raz pierwszy na starcie staną uczestnicy Drive DMACK Fiesta Trophy. Z dwudziestu pięciu chętnych wybranych zostało trzynastu kierowców z dziesięciu krajów, którzy w pięciu europejskich rundach Mistrzostw Świata w Fordach Fiestach R2 walczyć będzie o końcową nagrodę.

„Będzie to możliwość startów Fiestą R5 w pełnym sezonie WRC w 2015 roku” – mówił przed wyjazdem do Portugalii Szymon Kornicki, który wraz z Przemkiem Mazurem poprowadzi na szutrach Algavre – Baixo Alentejo i Serra do Caldeiro Fiestę nr 112. – „Drive DMACK Fiesta Trophy pomyślane jest jako niedroga opcja dla kierowców, którzy chcą popróbować swoich sił w Mistrzostwach Świata. Wszyscy jeździć będą takimi samymi Fiestami R2, przygotowanymi zresztą w oddziale M-Sportu w Krakowie, na oponach DMACK”.

Seria rozpoczyna się od jednej z najbardziej wymagającej technicznie szutrowej rundy w kalendarzu. Odcinki specjalne są mieszanką szybkich dróg o twardej nawierzchni z wąskimi i miękkimi odcinkami, o zmiennym rytmie jazdy.

-„Będzie to dla nas bardzo duże wyzwanie” – powiedział Szymek. „Jesteśmy jedną z czterech załóg, które nigdy tutaj wcześniej nie rywalizowały. Dla nas będzie to też pierwszy start w Mistrzostwach Świata. Bardzo ważne będzie dobre opisanie odcinków specjalnych. Dużo łatwiej będzie kierowcom, którzy już startowali na tych bardzo trudnych trasach i znają ich specyfikę i pułapki. Rozpoczniemy w czwartek od superoesu rozegranego na ulicach Lizbony, by po przejechaniu 340 km szesnastu odcinków specjalnych znaleźć się na Estadio Algarve. W pierwszych dniach wiosny w Portugalii zawsze są nieprzewidywalne warunki pogodowe. Może być gorąco i sucho, a wtedy towarzyszył nam będzie wszechobecny kurz i twarde oesy wyniszczające opony G42, których mamy przyznanych 20 na cały rajd. Lub jak w ostatnich latach ulewne deszcze, a wtedy na błotnistych trasach będzie się ciężko utrzymać na drodze”.

Niewątpliwie najbardziej doświadczonym uczestnikiem Drive DMACK Fiesta Trophy jest pilot Nicolasa Amiouni – Carlos del Bario. Hiszpan ma za sobą już kilkadziesiąt startów w Mistrzostwach Świata, z takimi kierowcami jak między innymi Jesus Puras, Xavi Pons czy Dani Sordo. Duże doświadczenie na trasach Mistrzostw Świata posiadają także kierowcy, którzy zajęli czołowe miejsca w ubiegłorocznej edycji Junior WRC. Sander Pärn i Marius Aasen,Yeray Lemes był tutaj trzy razy w ciągu ostatnich czterech lat, podobnie José Suárez cztery razy startował za kierownicą Fiesty R2, a ostatnio wygrał Rajd de Tierra de Lorca. .

Quentin Gilbert jechał w Portugalii Citroenem DS3R3T w ubiegłym roku zajmując trzecie miejsce w WRC3, w tegorocznym Monte Carlo staczył pasjonujący pojedynek z Sebastienem Chardonnetem również Citroenem DS3R3T. Startował także Fiestą R5 w Meksyku, oraz zajął drugie miejsce w Rallye du Touquet za kierownicą Citroena C4 WRC..

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *