Szymon Kornicki – Przemysław Bosek przed 70 Rajdem Polski

– ”Przed nami największa i najważniejsza impreza polskiego sezonu rajdowego, na którykor_polski_przed
czekamy cały rok” – powiedział Szymon Kornicki. – ”Będzie to tradycyjnie najtrudniejszy, najdłuższy i najbardziej wymagający rajd, dodatkowo w tym roku z rekordową obsadą. Lista zgłoszeń liczy m.in. pięciu zawodników z listy priorytetowej FIA, ośmiu z listy priorytetowej ERC i osiemnaście najszybszych samochodów S2000, RRC i R5 różnych marek. Nasza klasa jest również liczna, wystartuje w niej dziewięć samochodów, z uczestniczką rajdowych MŚ, Australijką Molly Taylor.
Jest to mój drugi start tym samochodem w Rajdzie Polski. W ubiegłym roku byłem
najszybszym z polskich kierowców jadących Citroenami DS3, zająłem również drugie
miejsce w klasie 5. Konfiguracja trasy tegorocznego rajdu w większej części pokrywa się z ubiegłymi latami. Znana jest więc przez większość zawodników, którzy pamiętają jej charakter, konfigurację i pułapki. Oesy są bardzo szybkie, w miarę równe i twarde, ale bardzo wymagające zarówno dla samochodu jak i załogi. Bardzo łatwo coś urwać lub złapać kapcia. Rodzaj trasy preferuje załogi startujące samochodami czteronapędowymi. Nie mam żadnych negatywnych uwag. Obawiam się tylko, że tradycyjnie podczas drugiego przejazdu niektóre odcinki oesów będą trudne do przejechania dla samochodów z napędem na jedną oś. Tym bardziej w czasie lub po opadach. Nowością jest zakaz cięcia opon, co zarówno ja jak i większość kolegów robiła poszerzając nieco bieżnik, przygotowując je pod swój sposób jazdy. Tak więc samochody
podczas tego rajdu będą się zachowywać nieco inaczej.

Litewska eliminacja zapewniła nam doskonały trening przed Rajdem Polskim. Odbyliśmy
też na mazurskich trasach jednodniowe testy, podczas których bardzo intensywnie
pracowaliśmy. Przejechaliśmy blisko sto kilometrów, sprawdzając różne ustawienia
samochodu. Auto jest dobrze przygotowane, mam więc nadzieję, że nie będzie żadnych
problemów technicznych, że nic nie stanie na przeszkodzie, aby przejechać czysto cały rajd”..

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *